2010.II.28., Gödöllő


Ezévi első közös kirándulásunkat óriási várakozás előzte meg. Már nagyon hiányzott egy kis terepgyakorlat a hosszú és hideg tél után, Tomi és Attila gyűjtési lázban égtek, én pedig szerettem volna végre élesben is kipróbálni az új makróobjektívemet. Hirtelen indíttatásból a Gödöllői-dombságot választottuk, ahol Szénási Valentin természetvédelmi őr pótolhatatlan segítségével könnyedén mozoghattunk az érintetlenebb erdőrészeken.



Úgy tűnik, itt valóban kevesebb fűrészvágás csúfít bele az erdő képébe.



A "rendetlen" erdő azonban sokkal változatosabb gerinctelen élővilágot tart el, mint a "szépen karbantartott" szálfaliget.



Kezdődhet is a munka!



Tamás a rostálással csapja el a drága időt,



míg Attila új állványát próbálgatja.

Mint már említettem, én egy vadonatúj optikával ismerkedtem, alább az itt készült képeket szedtem csokorba; jelen esetben az összes faj pontos bemutatásától eltekintenék:







Barna százlábú (Lithobius forficatus)



Pudvabogár (Lathridiidae)





Vöröshangya (Myrmica rubra)



Nagy rágványbogár (Uloma culinaris)



Nagy rágványbogár (Uloma culinaris)



Fülbemászó (Dermaptera) portréja





Fekete pattanó (Ampedus nigerrimus)



Közönséges nünüke (Meloe proscarabeus)



Még sose fotóztam hétpettyes katicát (Coccinella septempunctata)





Aphodius paykulli (id.: Alberto Ballerio)



Aphodius obliteratus (id.: Alberto Ballerio)



Nem éppen fémszínű fémfürkész (Brachymeria sp.)

És a rostálás eredményeként néhány tolvajbogár:



Simaszőrű tolvajbogár (Ptinus coarticollis) hím



Krétaszőrű tolvajbogár (Ptinus calcaratus) hím
(photo: T. Németh)



Simaszőrű tolvajbogár (Ptinus coarticollis) nőstény
(photo: T. Németh)



Sarkantyús tolvajbogár (Ptinus pilosus) nőstény
(photo: T. Németh)



Nagy álszú (Xestobium rufovillosum)
(photo: T. Németh)

Végül pedig a tarka pikkelyespattanó (Lacon querceus) lárvája. A kép a fejet mutatja, a kurzort a képre mozdítva a potrohvég lesz látható.